18-daagse singlereis Actief Costa Rica - Reisverslagen van edwin - WaarBenJij.nu 18-daagse singlereis Actief Costa Rica - Reisverslagen van edwin - WaarBenJij.nu

18-daagse singlereis Actief Costa Rica

Hallo allemaal,

Over precies 3 maanden,ga ik op vakantie naar Costa Rica.
Het is de 18-daagse singlereis Actief Costa Rica,van Fox.

We vertrekken vrijdag 28 September in de loop van de ochtend vanaf Schiphol,met een tussenstop in de Verenigde Staten[Houston].Waarna we in de loop van de avond aankomen, San Jose.

Dag 2 Zaterdag 29 September, San José.
Vrije dag in San José. Heerlijk rondstruinen op de Plaza de la Cultura, het centrale plein waar schoenpoetsers en straatventers hun koopwaar aanbieden. Aan het einde van de middag citytour gevolgd door een welkomstcocktail bereid met de nationale rum 'guaro', salsales én een welkomstdiner in de culturele wijk Escalante.

Optionele activiteit:
excursie naar de Irazú-vulkaan met zijn gifgroene kratermeer.

Dag 3 & 4 Zondag & Maandag 30 & 1 Sept/Okt, San José - Sarapiqui.
We vertrekken in de ochtend via het nevelwoud van Braulio Carillio naar de laaglandregenwouden van Sarapiqui. Gelegenheid voor diverse activiteiten. U kunt prachtige wandelingen maken in het Tirimbina Reservaat, raften op de rivier of een boottocht maken door het overweldigende regenwoud van Sarapiqui (alles optioneel). In dit gebied kunt u onder andere toekans, kaaimannen, luiaards en aardbeigifkikkers zien.

Het Tirimbina Reservaat
Raften op de Sarapiqui rivier
Boottocht over de rivier

Dag 5 & 6 Dinsdag & Woensdag 2 & 3 Oktober. Sarapiqui - La Fortuna.
We rijden op dag vijf door een schitterende omgeving naar La Fortuna, waar we twee nachten verblijven aan de voet van de Arenal-vulkaan. 's Avonds mogelijkheid om een bad te nemen in de heetwaterbronnen van Baldí. Zittend in een heetwaterbassin heeft u een adembenemend uitzicht op de Arenal vulkaan.

Optionele activiteiten:
Bezoek aan de heetwaterbronnen van Baldí.

Dag 7 t/m 9 Donderdag t/m Zaterdag 4 t/m 6 Oktober. La Fortuna - Rincón de la Vieja.
Op de 7e dag van uw rondreis vertrekken we naar Rincón de la Vieja, één van de meest indrukwekkende natuurgebieden van Costa Rica. U kunt diverse wandeltochten maken door de overweldigende natuur. Wie de boomtoppen wil verkennen maakt een spectaculaire zweeftocht door de toppen van de jungle óf een wandeling over hangbruggen, van boomtop naar boomtop!

Boomtopslingeren (Canopy tour)
Sky walk (wandeling over hangbruggen)
Paardrijden.

Dag 10 Zondag 7 Oktober. Rincón de la Vieja - Palo Verde gebied.
We vervolgen onze rondreis in zuidelijke richting, op weg naar een mooie haciënda in de buurt van het Palo Verde gebied. De vegetatie verandert aanzienlijk en de temperatuur stijgt langzaam. We overnachten in een échte haciënda met sfeervolle houten lodges, een heerlijke plek om te genieten van de omliggende natuur of het zwembad. U kunt hier een boottocht maken of paardrijden.

Dag 11 Maandag 8 Oktober. Palo Verde gebied.
Vrije dag om vele activiteiten te ondernemen of om heerlijk uit te rusten bij het zwembad. Zelfs wanneer u op eigen gelegenheid in de omgeving gaat wandelen is de kans groot dat u vele prachtige vogels, apen en reptielen zult zien.

Boottocht over de rivier
Tocht over het landgoed van de haciënda per paard.

Dag 12 Dinsdag 9 Oktober. Palo Verde gebied - Manuel Antonio.
We rijden langs de kust naar de gezellige badplaats Quepos, gelegen aan een schitterend mooie baai met prachtige zandstranden en een blauwe zee, op ca. zes km van het natuurreservaat Manuel Antonio. U verblijft in een comfortabel toeristenklassehotel met prima kamers en een heerlijk zwembad.

Dag 13 t/m 15 Woensdag t/m Vrijdag 10 t/m 12 Oktober. Manuel Antonio.
Manuel Antonio straalt een exotische sfeer uit met zijn kleine restaurantjes, cafeetjes en swingende uitgaansgelegenheden. De omgeving van het stadje is een unieke combinatie van cultuur en natuur, dus behalve zon, zee en strand kunt u ook talloze actieve excursies ondernemen. In het aangrenzende natuurreservaat slingeren apen van boom tot boom en heeft u een grote kans om leguanen, luiaards en vogels te zien. Alleen al in Manuel Antonio leven meer dan 350 vogelsoorten!

Optionele activiteiten:
Bezoek aan het tropisch regenwoud
Zeilboot cruise
Kayakken
Raften

Dag 16 Zaterdag 13 Oktober. Manuel Antonio - San José.
Vertrek naar San José. 's Avonds biedt FOX Vakanties u een drankje aan om te kunnen toasten op de heerlijke vakantie.

Dag 17 Zondag 14 Oktober. San José - Amsterdam.
Transfer naar de luchthaven voor de terugvlucht naar Amsterdam. Met een tussenstop in Houston. Waarna we in de ochtend van 15 Oktober landen op Schiphol.