Pokhara - Reisverslag uit Pakhara, Nepal van edwin - WaarBenJij.nu Pokhara - Reisverslag uit Pakhara, Nepal van edwin - WaarBenJij.nu

Pokhara

Door: edwin

Blijf op de hoogte en volg edwin

23 Oktober 2011 | Nepal, Pakhara

Hallo allemaal,

Hier maar een up-date van mij.....

Zit namelijk nu in Pokhara, niet gepland. Maar de reis heeft even een andere wending voor mij gekregen.

Afgelopen woensdag kon ik namelijk niet meer verder met de trekking. Had al een paar dagen geen eetlust, en een lichte hoofdpijn. Naast ons hotel zat een clinic-post. Hier werdt het een en ander verteld over het lopen in de bergen, en Hoogteziekte. Hier hebben ze mijn zuurstofgehalte gemeten, en deze was veel te laag 70%. 's avonds heeft een dame van de groep,me weer meegenomen. En nu was deze nog lager. Dus ik moest gelijk blijven, en aan het zuurstof. Heb hier tot de volgende ochtend gelegen. En was toen iets beter. Maar ze vonden het niet verstandiger om verder de pas op te gaan lopen. 's middags ter controle weer langs geweest, en hij was nu wel goed[95%]. Maar doordat de groep in de ochtend al verder was gelopen. Ben ik de volgende dag samen met de Sherpa[drager] de afdaling naar beneden gaan doen.

We hebben 2 1/2 dag afgedaald, en kwamen gisteren aan in Syange. Dit is ook het begin van de trekking.
Toen zijn we met de Jeep verder gegaan. Nadat eerst de deur van de Jeep op vakkundige wijze gesloten werdt.Er was namelijk een mijlezel tegen de deur gelopen, deur ontzet.
Na wat gebakkelij,de boer moest er eerst bij worden gehaald....
Kon de tocht beginnen. Na ruim 2 1/2 uur geschommel kwamen we aan bij ons hotel in Besi Shaha.

En vandaag zijn we om 07:00 uur vertrokken met de bus die ons naar Pokhara gaat brengen.......

Het is een lokale bus,met een propper aan boord. Die loopt te schreeuwen Pokhara Pokhara....... Dus overal waar er mensen staan stopt deze. En er gaat van alles mee.....Op het dak ,bij mijn tas gaan de zakken rijst......of wat dat dan mag zijn...... Zieke ouderen & kinderen worden de bus in gehesen.....

Het lijkt wel of ik Down under in Nepal ben belandt... Hoe lang gaat deze "Bus Trip" nog duren....... Onderweg mensen eruit.......mensen er weer in........ Er is plaats voor ca.30zitplaatsen, maar volgens mij loopt het tegen de 100........kan er een paar naast zitten.
Maar uiteindelijk om 12:00 uur komen we aan in Pokhara. Taxi genomen naar het Raraa hotel[hier komen we samen met de groep aan het eind v/d week ook weer]

Zojuist maar weer een nieuw Permit gekocht voor de trekking, die we morgen gaan doen. En als het goed is ga ik over 3 dagen de groep weer zien.


Dus het is even anders gelopen als geplandt. Maar het heeft ook wel weer iets gehad......
Alleen[met de Sherpa] dingen regelen...... In de bus tussen de locals.
maar ben ook wel weer blij als ik de groep weer zie. En het belangrijkste het gaat weer goed met mij.....

Groetjes van uit een zonnig Pokhara,

Edwin

p.s allemaal de groetjes

  • 23 Oktober 2011 - 09:31

    Willem:

    Hoi Edwin, al lang niet van je gehoord maar dat had je gezegd, dit is wel even schrikken, gelukkig gaat het nu weer beter met je, nog veel succes en een goede vakantie verder.
    gr Willem

  • 23 Oktober 2011 - 10:07

    Anke:

    hoi edwin hier een groet uit maassluis ben blij dat het weer wat beter met je gaat en dat je weer gauw bij de groep mag zijn zodat je weer mag genieten van je verdere reis nog veel reis plezier en groetjes van ons allemaal

  • 23 Oktober 2011 - 10:08

    Pa En Ma:

    fijn dat het weer goed met je gaat we waren best wel ongerust maar ondanks alles denken we dat je toch een hoop gezien hebt wij hebben een leuke week gehad bv gevaren in giethoorn naar plopsaland geweest en in het bos gelopen vanochtend ben ik wezen trimmen voor het skien verder noch een prettige vakantie en tot mails groetjes van ons

  • 23 Oktober 2011 - 17:56

    Koos En Marja:

    Hoi Edwin,

    Wat een belevenis.
    We hopen dat de groep je goed opvangt en je weer verder kan genieten van deze mooie reis.
    Hou je haaks.
    Groeten van Koos en Marja


  • 27 Oktober 2011 - 08:29

    Irma:

    hai lieve edwin melissa en givainy xxxx.

  • 30 Oktober 2011 - 10:01

    Miranda:

    Ik liep een beetje achter en moet je twee nieuwere verslagen ook nog lezen.. wat een verhaal! Heel erg jammer ook vooral, want je hebt er zo voor getraind.. maar je gezondheid gaat voor, dus verstandig dat je afgehaakt bent, en dan wel die mooie ervaringen in de bus hier! ;-)
    Ik ga je andere verslagen lezen!
    Miranda

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

edwin

Actief sinds 26 Aug. 2006
Verslag gelezen: 257
Totaal aantal bezoekers 16348

Voorgaande reizen:

21 December 2013 - 10 Januari 2014

Rondreis Zuid-India 21 dagen

28 September 2012 - 15 Oktober 2012

18-daagse singlereis Actief Costa Rica

09 Oktober 2011 - 02 November 2011

Nepal: Annapurna Circuit

23 September 2006 - 15 Oktober 2006

Oost-Afrika

Landen bezocht: