Aaangekomen in Nepal - Reisverslag uit Maassluis, Nederland van edwin - WaarBenJij.nu Aaangekomen in Nepal - Reisverslag uit Maassluis, Nederland van edwin - WaarBenJij.nu

Aaangekomen in Nepal

Door: edwin

Blijf op de hoogte en volg edwin

11 Oktober 2011 | Nederland, Maassluis

Hallo allemaal,

Hier het eerste reisverslag uit Nepal.
Op Schiphol hebben we de meesten van de groep al ontmoet, en paar andere zijn via andere luchthavens verder gegaan.

Na een kleine vertraging zijn we uit Parijs vertrokken voor de vlucht naar Doha.Het was best wel een groot toestel, een Airbus A340 van Qatar airways.
Na een vlucht van ca 6 uur kwamen we aan op de luchthaven van Doha. Wat een inmens groot vliegveld is dat..... Het is niet zoals op Schiphol dat je allemaal aan een gate met slurf staat. Het vliegtuig stopt ver van het luchthaven gebouw. Hier stap je in bussen, en na 10-15 min. kom je uiteindelijk bij het luchthaven gebouw. Na de div. controles zijn we naar onze gate gegaan. Weer in de bus, 10 a 15 min touren over het vliegveld. En we kwamen weer aan bij het vliegtuig. En kleinere als de vorige vlucht [A320]. Nu het laatste gedeelte van de reis, ca 4 uur.

Vlak voor de daling zagen we de toppen al van de Himalya.
Volgens mij zijn we rond 17:00 uur plaatselijke tijd gelandt.Toen door de paspoort controles, naar de bagageband. Het was een gaotische toestand. Overal koffers op de grond. Eindelijk kwamen er weer wat koffers....... niet van onze groep...... Het zou toch niet...... Maar uiteindelijk kwamen de eerste koffers, en ja hoor ook mijn tas.... Die is binnen. Maar 2 van onze groep zat hun koffer er niet bij. Een van onze vlucht, en een die via Delhie was gekomen. Hopelijk wordt hij van daag verwacht.

Toen door naar ons hotel waar we rond 8 uur aankwamen.
Na lekker te hebben geslapen, hebben we het van daag rustig aan gedaan.Na een ontbijt zijn we de stad ingegaan.

Eerst naar de Swayambunath tempel gelopen. Hier heb je een mooi uitzicht over Kathmandu. En s'middags zijn we de oude binnen stad in geweest.

En morgen staat nog een bezoek geplant aan de Bouddhanath stoepa.

Voor zover een eerste update van mij.

Kan jammer genoeg niet Sms-en, geen bereik met mijn telefoon.
Verders gaat alles goed hier.

Met Marit & Sem ook..... En de rest.

Groetjes vanuit Kathmandu

Edwin

• 11 Oktober 2011 - 13:22

Monique:

We vroegen ons al af of je goed was aangekomen, gelukkig.
    Met marit en sem alles goed, dikke kus van hun en geniet van je vakantie. Groetjes van ons

• 14 Oktober 2011 - 07:21

Wim En Ria:

een hele fijne vakantie en geniet ervan hij is zo weer voorbij

• 16 Oktober 2011 - 11:50

Miranda:

Inderdaad je grootste angst om je koffer niet te krijgen, hoop dat je reisgenoten ze nu wel hebben.
    Veel plezier!